85 666 0000 biuro@monki.net.pl

Internet


Nieograniczony dostęp do Internetu w technologii światłowodowej, bez limitów i sztucznych ograniczeń nakładanych przez operatorów. INTERNET NetCom to niezawodne połączenie, niska cena miesięcznego abonamentu i bezkonkurencyjne prędkości .


Technologia przyszłości - łącze światłowodowe w niedalekiej przyszłości stanie się powszechnym standardem przesyłu danych. Państwo mogą skorzystać z tych możliwości już dziś.

Komfortowa jakość - pozwala na oglądanie w Internecie filmów w jakości HD nawet na kilku urządzeniach jednocześnie i nic się nie zacina, a duże pliki (filmy czy gry) można pobrać na dysk komputera w mgnieniu oka.

Łącze synchroniczne - taka sama prędkość transmisji w obie strony. Ma to ogromne znaczenie przy rozmowach telefonii internetowej czy videorelacjach bezpośrednich. Wszędzie tam, gdzie liczy się nieprzerwana płynność transmisji.

Brak ograniczeń pobieranych danych - ograniczenia takie stosuje większość dostawców Internetów, w tym wszyscy najwięksi komórkowi). Nasz  INTERNET nie posiada żadnych ograniczeń ani limitów w ilości pobieranych danych, co sprawia że korzystanie z Internetu jest maksymalnie komfortowe.

Samodzielna usługa - nie wymagamy, aby użytkownik był również abonentem telefonii stacjonarnej, komór-kowej bądź telewizji kablowej z pakietem nieoglądanych programów. Zamawiając nasz INTERNET, otrzymujesz dokładnie to, czego potrzebujesz i za co płacisz.

 

WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAWARCIA UMOWY:  

Klienci indywidualni:                                         

(1) Dowód osobisty lub paszport.                    

(2) Pisemne pozwolenie właściciela lokalu na wykonanie okablowania pod Internet – (w przypadku wynajmowanych lokali).

(3) Potwierdzenie własności mieszkania – Akt notarialny (w przypadku mieszkań własnościowych).

FIRMY:

(1) NIP, REGON, KRS lub UMOWA SPÓŁKI

 

Informujemy, że NetCom dokłada wszelkich starań by dostarczyć Ci usługę zgodnie z parametrami zadeklarowanymi w umowie. Niemniej jednak na subiektywne odczucie „wolnego działania Internetu” wpływa wiele czynników, niekoniecznie leżących po stronie Twojego dostawcy usług Internetowych. Dlatego też chcąc poznać przyczynę takiego stanu konieczne jest przeprowadzenie pełnych i wiarygodnych testów.

 

Odpowiedzialność operatora

Przypominamy, że NetCom jako dostawca Twoich usług telekomunikacyjnych odpowiada jedynie za swoje urządzenia i infrastrukturę. Punktem granicznym jest zakończenie kabla internetowego w domu (do pierwszej wtyczki lub gniazdka u abonenta). Dostawca usług nie może ponosić odpowiedzialności za usterki lub błędy konfiguracji urządzeń należących do abonenta.


Internet jest globalnym zbiorem sieci teleinformatycznych różnych operatorów ISP, które są wzajemnie ze sobą połączone. Dlatego też, NetCom jest w stanie zagwarantować jakość usługi jedynie w zakresie swojego działania, czyli do punktu połączenia z ogólnopolskimi i ogólnoświatowymi operatorami Internetu (operatorzy Tier-1). Drogi kliencie, nie możemy odpowiadać za zbyt wolne połączenia do jakiegoś serwera, na który jest wpięty do Internetu zbyt wolnym łączem.

 

 

 

Powody wolnego działania Internetu

W ostatnich czasach, w dobie coraz wyższych prędkości łączy Internetowych (powyżej 10Mb/s) okazuje się, że „wąskim gardłem” stała się za mała wydajność sprzętu abonenckiego. Jako sprzęt abonencki należy rozumieć urządzenia wpięte do kabla Ethernet takie jak: switche, routery abonenckie z/bez WIFI, komputery PC, laptopy.


Najczęstszą przyczyną wolnego działania, raportowaną przez naszych pracowników, jest spadek prędkościi na routerze. Urządzenia te posiadają mało wydajne procesory, a specyfika ich działania powoduję, że z czasem gdy, urządzenie pracuje non-stop, następuje zapełnianie się tablicy połączeń i zwolnienie lub zawieszenie łącza Internetowego.


Warto też wiedzieć, że ze względu na właściwości technologii WiFi, prędkości transmisji danych za pośrednictwem połączenia bezprzewodowego są dużo niższe od prędkości osiąganych przy połączeniu kablowym.


Nie mniej popularnym powodem spadku prędkości jest szybkość samego komputera. Korzystanie z Internetu angażuje takie części, jak procesor, pamięć RAM, karta sieciowa i dysk twardy. Najmniej wydajna z tych części może powodować brak możliwości rozwinięcia pełnej prędkości łącza. Jeśli komputer uruchamia się 5 minut, a włączenie przeglądarki trwa kolejne dwie, nie ma co liczyć nie tylko na osiągnięcie dużych prędkości, ale też na komfortową pracę. Prędkości powyżej 50 Mbit/s są do osiągnięcia na minimalnej konfiguracji z procesorem 2GHz, pamięcią 1GB oraz kartą sieciową o prędkości 100Mb/s.

 

Warunki przeprowadzenia pomiarów szybkości Internetu

 

Należy pamiętać, że faktyczna prędkość łącza Internetowego uzależniona jest od wielu czynników. Do najważniejszych można zaliczyć ilości uruchomionych na komputerze programów, sposobu wpięcia do kabla NetComu (połączenie bezpośrednie, połączenie przez urządzenie pośrednie np.: router WIFI itp.) od lokalizacji miejsca w sieci (serwera), z którym próbujesz się połączyć.

 

By zyskać miarodajne wyniki testów zastosuj się proszę do poniższych wskazówek:


1. Wyłącz wszystkie programy, które korzystają z Internetu, jeśli były to programy do ściągania plików, należy odczekać 10 minut by wygasły wszystkie połączenia.


2. Jeśli komputer był dopiero co uruchomiony należy odczekać parę minut, by zaktualizowały się programy działające w tle (antywirus, firewall). Proszę sprawdzić zajętość procesora w komputerze wciskając ALT+Ctrl+Del i wybierając zakładkę Wydajność. Nie powinna przekraczać 10% przed przystąpieniem do testu.


3. Bezwzględnie zalecane jest, by testy zostały wykonane na komputerze podłączonym bezpośrednio do kabla internetowego NetComu. Jeśli nie ma takiej możliwości, zalecamy wpięcie się kablem do routera lub switcha. By wykluczyć zawieszenie się urządzenia przed pomiarem proszę na chwilę wyłączyć je z prądu. W przypadku korzystania z sieci bezprzewodowej zakładając idealne warunki (odległość do AP WIFI do 10m, dobry poziom sygnału, w zasięgu komputera do 3 sieci WIFI w sąsiedztwie) wynik przy prędkościach powyżej 6MB/s może nie być miarodajny i zostać zaniżony przez wydajność routera i niedoskonałości technologii WIFI.


4. Jeśli w lokalu są inne komputery, należy je wyłączyć, lub odłączyć kabel sieciowy, by nie miały wpływu na wynik testu.

 

Zgłoszenia niezadowalającej prędkości internetu należy dokonać: 

 

Telefonicznie pod numerem  85 666 00 00

E-mail na adres biuro@monki.net.pl


Prosimy o przedstawienie w miarę dokładnego opisu sieci domowej. Wymienienie ilości komputerów, sposób ich podłączenia (router, switch, przekładanie kabla, kabel wpięty bezpośrednio do komputera, bezprzewodowo), częstość występowania problemów i pora dnia. Ogólnie wszystko, co może być pomocne przy ustalaniu przyczyny problemów.


Zgłoszenie zostanie przeanalizowane w ciągu tygodnia.


 


CENNIK USŁUG INTERNETOWYCH

Copyright © Net.com Mońki, Polska. All rights reserved
Telewizja / Internet / Telefon / GSM
Biuro Obsługi Klienta
Tel: +48 85 666 0000
E-mail: